Հոլանդական գեղանկարչության ոսկե դարաշրջանի ամենավառ ներկայացուցիչներից
մեկը` Յան Վերմեերը(1632-1675) ստեղծագործել է այն ժամանակահատվածում, երբ անկախության
համար մղվող պատերազմի ակտիվ մասնակիցները դուրս էին եկել հոլանդական պատմության թատերաբեմից` իրենց տեղը զիջելով խաղաղ, անխռով
կյանքը իդեալ համարող մարդկանց: Իզուր չեն հոլանդացիների համար ասում, որ նրանք չեն
սիրում մենամարտեր, կռիվներ և վեճեր և սովորություն ունեն ասել, որ հարուստ մարդիկ
չեն կռվում: Վերմեերի հերոսները հարուստ վաճառական հասարակության ներկայացուցիչներն
են, ովքեր վայելում են անխռով կյանքի հաճույքները:
Յան Վերմեեր-<<Կաթի սափորով կինը>> |
Այստեղ տնտեսությունը վարելու կերպարում հանդես է գալիս, ոչ
թէ ընտանիքի մայրը (ինչպես շատ հաճախ տեսնում ենք հոլադական այլ գեղանկարիչների մոտ),
այլ սպասուհին: Հիրավի ոչ մի արիստոկրատ կնոջ տրված չէ այնպիսի առաքինի վեհություն,
ինչպես կտավի միակ հերոսուհուն` սպասուհուն:
Կտավը նախ և առաջ հիացնում է իր կոմպոզիցիոն պարզությամբ և գրեթե
նախադեպը չունի հոլանդական գեղանկարչության մեջ: Ճիշտ է այլ նկարիչներ (Դե Խոխ, Տերբորխ)
նույնպես անդրադարձել են առօրյա կենցաղին, սակայն
Յան Վերմեերը միակն է, որ մեկ կերպարի մեջ արտացոլել է կյանքի մնայուն արժեքները` առօրյա կենցաղում:
Կտավի ռետնգենանկարը ցույց է տվել որ, սկզբնական տարբերակում
պատի վրա` կնոջ գլավերևում, նկարիչը ինչ-որ առարկա է պատկերել: Հետագայում նա հրաժարվել է դրանից, որպեսզի չբարդացնի կտավը ավելորդ սիմվոլիկայով կամ կարծել է, որ դատարկ
պատը ավելի հարմար դեկորացիա կլինի տվյալ կերպարի
համար:
Լույսով և օդով պարուրված կնոջ կերպարը Վերմեերի սիրված թեմաներից
է: Նրա հերոսուհիները իրենց լավ են զգում միայն
հարմարավետ սենյակում` արտաքին աշխարհից սահմանազատվելով մարգարտամոխրագույն պատով:
Խորությամբ ներթափանցելով նկարի մեջ երանգների արտակարգ համադրությունը դառնում է ավելի
մեղմ և նուրբ: Դրա շնորհիվ սպասուհու ֆիգուրան
կարծես բոլոր կողմերից ընկղմված է լուսային միջավայրի մեջ:
Սեղանին դրված նատյուրմորտը ավելի վառ է լուսավորված: Վառ ներկերը
մաքուր են թվում, սակայն իրականում նրանք անհավանականորեն
ճիշտ ընտրված երանգների արդյունք են:
Վերմեերը հանճարի անսխալականությամբ լուծում է գեղանկարչական
բարդ խնդիրները: Այսպես, նա տեղադրում է իրարից
տարբեր ֆակտուրայով և սպիտակի տարբեր երանգներով ներկված երեք առակա միմյանց հարևանությամբ` քաթանե կապագլխարկը, ծակոտկեն սվաղով պատը և կապտավուն հաղճասալիկները
նրա ներքևի անկյունում: Իր ֆորմաները Վերմեերը փորձել է նկարել հարթ, ոչ այնքան ցայտուն`
կարծես կերտելով խիտ, բայց փափուկ մասսայից: Իզուր չեն XX դարում նրան անվանել
<<Հանճարեղ կավագործ>>:
Նյութը պատրաստեց Լուսինե Մակիյանը
Комментариев нет:
Отправить комментарий