Ավելի քան հիսուն տասնամյակ անց արվեստաբանները դեռ շարունակում են
ուսումնասիրել Վերածննդի վարպետ Լեոնարդո դա Վինչիի “Մոնա Լիզայի” կամ
“Ջոկոնդայի” դիմանկարը: Վերջերս արված ուսումնասիրություններից հետո
իտալացի արվեստաբանները պնդում են, որ դա Վինչիի “Մոնա Լիզայի” դիմանկարի
վրա տառեր և թվեր են գտել: Դա հնարավոր է անել հատուկ գերզգայուն
տեխնիկայի միջոցով:
Պրոֆեսոր Սիլվանո Վինչետին` Իտալիայի մշակութային ժառանգության պահպանման ազգային կոմիտեի նախագահը, ասում է, որ Ջոկոնդայի աչքերում թվեր և տառեր են ուրվագծվում: Դրանք կարելի է տեսնել մեծացված պատկերի վրա: Աջ բիբում երևում են լատինական LV տառերը: Արվեստաբանի կարծիքով` դա հենց դա Վինչիի անվանատառերն են: Ձախ բիբում կարդացվում է 149 թիվը. հնարավոր է` դա էլ նկարի ստեղծման տարեթիվն է, սակայն, չգիտես ինչու, չկա վերջին թիվը:
Ինչպես հայտնի է, նկարում պատկերված կնոջ ինքնության մասին մի քանի
վարկածներ կան, որոնցից մեկի համաձայն` դա Վինչին պատկերել է Լիզա
Գերարդինիին: Այլ վարկած է առաջ քաշում Սիլվանո Վինչետին: Ըստ նրա` կտավը
ստեղծված է եղել ոչ թե 1503-04 թթ., այլ 1490թ.: Դա Վինչիի
կենսագրությունից գիտենք, որ սկսած 1482-ից` նկարչին իր արքունիք է
հրավիրում Միլանի հերցոգ Լոդովիգո Սֆորցան: Իսկ ենթադրյալ Լիզա
Գերարդինին ապրել է Ֆլորենցիայում: Հավանաբար դա Վինչին պատկերել է
Սֆորցայի շրջապատի ազնվական կանանցից մեկին:
Արվեստաբանը նաև կամրջի ֆոնին հայտնաբերել է 72 թիվը, որի
նշանակությունը դեռ մեկնաբանված չէ: Բայց գիտնականը համոզված է, որ այս
թիվն էլ պատահականություն չէ և իր նշանակությունն ունի:
Գուցե և այս վարկածներն այնքան էլ հիմնավոր չթվան, բայց շատ
արվեստաբանների համար կասկած չկա, որ դա Վինչին կոդավորված տեղեկություններ
է փոխանցել իր աշխատանքներում: Այս պնդումը հաստատում է տարիներ առաջ
Իտալիայի ազգային կոմիտեի անդամ Լուջի Բորջիայի գտած մի հին գիրք, ըստ որի
մի հատվածի` դա Վինչիի “Մոնա Լիզայի” աչքերը լի են գաղտնիքներով և
խորհրդանիշներով: Ըստ Վինչետիի խոսքերի` նկարիչը իր արվեստում սիրում էր
գործածել տարբեր նշաններ և կոդեր: Շատ հավանական է, որ նա աչքերում,
այսինքն`հոգու հայելով կարևոր տեղեկություն փոխանցեր:
Նկարն էլ ավելի խորհրդավոր մշուշով է պարուրում նրա ճակատագրիը: Եթե
դիմանկարը պարզապես պատվեր լիներ, ապա տրամաբանական է, որ ավարտելուց հետո
պետք է հանձնվեր պատվիրատուին: Բայց դա Վինչիի կենսագրությունից գիտենք, որ
“Մոնա Լիզայի” դիմանկարը նրա մոտ է եղել մինչև իր կյանքի վերջը: Այստեղ էլ
ուրիշ հարց է ծագում. գուցե աշխատանքը ամենևին է պատվեր չի եղել կամ էլ
դուր չի եկել պատվիրատուին, և նա հրաժարվել է դրանից, հնարավոր է նաև, որ
շատ թանկ է եղել դա Վինչիի համար, ուստի իր մոտ է պահել: Ստույգ փաստերի
բացակայության պայմաններում անվերջ կարելի է այսպիսի վարկածներ առաջ քաշել....
Комментариев нет:
Отправить комментарий