<<Գարունը>>
/իտալ.` Primavera/ Բոտիչելլիի ամենահայտնի ու սիրված
ստեղծագործություններից է: Նկարիչն այն ստեղծել է 1482թ.: Նրա համար որպես ստեղծագործության աղբյուր է ծառայել Լուկրեցիոսի
<<Իրերի բնության մասին>> պոեմից վերված հետևյալ հատվածը.
Սանդրո Բոտիչելլի. Գարուն |
Вот
и Весна, и Венера идет, и Венеры крылатый
Вестник грядет
впереди, и, Зефиру вослед, перед ними
Шествует
Флора-мать и, цветы на путь рассыпая,
Красками все
наполняет и запахом сладким…
Ветры, богиня,
бегут пред тобою; с твоим приближеньем
Тучи уходят с
небес, земля-искусница пышный
Стелет
цветочный ковер, улыбаются волны морские,
И
небосвода лазурь сияет разлившимся светом.
Այս հատվածից ելնելով կոմոպոզիցիայում տեղ են գտել Վեներան, Ֆլորան, Մերկուրին
և Զեֆիրը: Մյուս կերպարները Բոտիչելլին վերցրել է Օվիդիուսի <<Օրացույց >>
պոեմից:
195
«Флорой зовусь, а была я Хлоридой…
Как-то весной
на глаза я Зефиру попалась; ушла я,
Он полетел за
мной: был он сильнее меня…
205 Все же
насилье Зефир оправдал, меня сделав супругой,
И на свой
брачный союз я никогда не ропщу.
Вечной я нежусь
весной, весна — это лучшее время:
В зелени все
дерева, вся зеленеет земля.
Сад плодовитый
цветет на полях, мне в приданое данных…
Сад мой украсил
супруг прекрасным цветочным убором,
Так мне сказав:
«Навсегда будь ты богиней цветов!»
Но перечесть
все цвета на цветах, рассеянных всюду,
Я никогда не
могла: нет и числа их числу…
Следом Хариты
идут, венки и гирлянды сплетая,
220
Чтобы в небесные ввить кудри и косы свои.
Զեֆիրը և Քլորիդան.հատված |
Նկարի կոմպոզիցիային աջից ձախ նայելիս նկատելի է դառնում, որ ֆիգուրները դասավորված են 3-1-3-1 ռիթմով: Առաջին խմբի երեք պերսոնաժներն են Զեֆիրը,
որը հետևում է Քլորիդային: Վերջինս պատկերված է այն պահին,
երբ փոխակերպվում է Ֆլորայի: Նրա բերանից ծաղիկներ են աճել, իսկ կողքին հենց Ֆլորան է`
ծաղիկների աստվածուհին, ով իր առատ ձեռքով ամենուր վարդեր է սփռում:
Կոմպոզիցիայի
կենտրում Վեներայի ֆիգուրն է. սիրո ու այգիների
աստվածուհին միայնակ կանգնած է այգու կենտրոնում: Բոտիչելլին նրան կարևորել է ոչ միայն
կոմոպոզիցիայի կենտրոնում պատկերելով այլև նրանով, որ նրա թիկունքում բույսերից առաջացած
կամար է պատկերել: Վեներայի վերևում փոքրիկ Ամուրն է, ով իր նետն ուղղել է կենտրոնում
կանգնած Հարիտային:
Վերջինս ևս երկու Հարիտաների հետ կանգնած է Վեներայի ձախ կողմում:
Նրանք ձեռք ձեռքի տված պարում են: Ըստ Գեսիոդի` նրանք Ագլայան /փայլող/, Եֆրոսինան
/բարին սերմանող/ և Տալիան /ծաղկող/ են: Կենտրոում կանգնած Հարիտան, որը հնարավոր է,
որ Եֆրոսինան է, նայում է Մերկուրիին: Հարիտաների դիրքերը հիշեցնում են Սիքստինյան
մատուռում գտնվող Բոտիչելլու նկարած <<Տեսարաններ Մովսեսի կյանքից>> որմնանկարներում
պատկերված ֆիգուրներին:
Վեներան. հատված |
Հետաքրքիրն
այն է, որ ֆիգուրներից և ոչ մեկը հատակին կանգնած չէ: Նրանք ասես սահում են տերևների
վրայով:
Ըստ Վիոլֆլինի առաջարկած
վերլուծության մեթոդի` այս նկարը գծային է: Այստեղ յուրաքանչյուր ֆիգուր ասես կազմված լինի պլաստիկ գծերի համադրումից:
Բոտիչելլու կտավում բոլոր կերպարներն հավասար հարթության վրա են, նկարի կոմպոզիցիան փակ է, հարթային, հեռանկար չկա, ֆիգուրները դիտվում են մեկ ընդհանուր տարածության մեջ: Բոտիչելլու կտավում ֆիգուրները դասավորված են խմբերով, կոմպոզիցիան բազմակի է: Բոլոր կերպարները հավասար հարթության վրա են, նկարի կոմպոզիցիան փակ է, հարթային, հեռանկար չկա, ֆիգուրները դիտվում են մեկ ընդհանուր տարածության մեջ:
Միանգամից նկատելի է Բոտիչելլու նկարի ֆիգուրների, ֆորմաների բացարձակ պարզությունը. հագուստները, ծալքերը, նույնիսկ մազերը նկարված են մանրակրկտորեն:
Հարիտաները. հատված |
Մերկուրին. հատված |
Նյութը պատրաստեց Արև Ալեքսանյանը
Комментариев нет:
Отправить комментарий