Այս թանգարանի ստեղծումը մեծ իրադարձություն էր Փարիզի մշակութային կյանքի համար: Օռլեանյան ընկերությանը պատկանող հսկայական կայարանը, կորցնելով իր ֆունկցիոնալ նշանակությունը, պետք է կայարանից վերածվեր թանգարանի…Այս մետամորֆոզն իրականացնող մասնագետների առաջնային խնդիրն էր պահպանել կայարանի ընդհանուր ճարտարապետական տեսքը և միևնույն ժամանակ
այն մտցնել ժամանակակից փարիզյան կյանք: Այսինքն նպատակը հնի ու նորի յուրօրինակ համադրումն
էր:
Փարիզի Օրսե կայարանը |
Օրսե կայարանը գտնվում էր Փարիզի կենտրոնում` Լուվրի և Տյուիլրիի հարևանությամբ: Այն կառուցվել է 1900թ. Ճարտարապետ Վիկտոր Լալուի կողմից: Շատերի խոսքերով, այս կայարանը ֆրանսիական մոդեռնիզմի կարապի երգն էր, այսինքն սրանից հետո Ֆրանսիայում ոչ մի նշանակալից մոդեռնիստական շինություն չի կառուցվում: Այս կայարանը արդյունաբերական դարի փառաբանումն էր…
Իր ինտերիերով կայարանը գրավում էր բոլորին.
հսկայական տարածություն, ահռելի բարձրություն, կիկլոպյան սյունասրահներ, լուսատու ժամացույցներ…Այս
ամենով հանդերձ կայարանը հնարավորինս չափ ֆունկցիոնալ էր: Սակայն ժամանակի ընթացքում
այն սկսեց չբավարարել ֆրանսիացիների պահանջներին: 1960-ականներին այն սկսեց ենթարկվել
մոռացության: Նրան փոխարինելու եկավ միջազգային հյուրանոցը, որի կառուցմանը մասնակցություն
ունեցան ժամանակի բոլոր հայտնի ճարտարապետները, այդ թվում `Կորբյուզիեն: Սակայն
1973թ. հյուրանոց կառուցելու նախագիծը չեղյալ
է համարվում: Կայարանը ընդունում են որպես պատմական հուշարձան և այն գնում է Ֆրանսիայի
մշակույթի նախարարությունը: Հենց այս ժամանակ էլ ծնվում է կայարանը XIX դարի թանգարան
վերածելու գաղափարը:
Փարիզի դ'Օրսե թանգարանը |
Կազմակերպիչները մտադրվել էին թանգարանում ստեղծել ցուցադրության
նորագույն տեխնոլոգիաներ, սակայն ձեռք չտալշինության ինտերիերին, դեկորներին և այլն:
Սակայն կայարանի նախկին շինությունները բոլորովին չէին համապատասխանում թանգարանի պահանջներին:
Բարդ խնդիրը կարողանում է լուծել АКТ-аршитектюр խումբը, որը կայարանի վերանորոգման
և ձևափոխման մրցույթում զբաղեցնում է 1-ին տեղը: Այս խմբի ռեկոնստրուկցիայի ծրագրի
հիմքում հետևյալ կոնցեպցիան էր. «Ոչ թե ստեղծել
թանգարան կայարանում, այլ կայարանից ստեղծել
թանգարան»: Այս նախագիծը հավանության է արժանանում Ֆրանսիայի նախագահ Վալերի Ժիսկար
դ’Էստենի կողմից և վերջինս հովանավորում է շինարարական աշխատանքները: Կայարանը սկսում
են վերածել դ’Օրսե թանգարանի…Թանգարանը պետք է լիներ դիսցիպլինար, ունենալու
էր քանդակի, գրաֆիկայի, գեղանկարչության, դեկորատիվ կահույքի, ճարտարապետության, քաղաքաշինության,
լուսանկարների, կինոարվեստի, դոկումենտալ և պատմական նյութերի ցուցադրության սրահներ:
Շինության ինտերիերը |
Կայարանի ռելսերի ու երկաթե ճանապարհի փոխարեն շինության ճարտարապետները հատակ են կառուցել, որը կառույցի մեծ նեֆի մի մասն է: Շինության առաստաղը ապակեպատ է, ինչի միջոցով էլ լուսավորվում է թանգարանը, իսկ դրանում դրված էքսպոնատները վերևից ընկնող լույսի միջոցով կայարանի հսկայական չափերի համեմատ դառնում են էլ ավելի փոքր: Նեֆի խորքում տեղադրված են երկու աշտարակներ, որտեղ ցուցադրված են «ար նուվո»-յի ստեղծագործությունները: Սրա տարբեր կողմերում դեկորատիվ արվեստի և գեղանկարչության ցուցասրահներն են: Մի կողմից Դոմիեյի, Կոռոյի, Միլլեի սրահներն են, մյուս կողմից` Էնգրի, Դելակրուայի, Դավիդի և Մորոյի: Երկրորդ հարկի պատկերասրահում տեղ են գտել իմպրեսիոնիստների և պոստիմպրեսիոնիստների աշխատանքները: Այս դահլիճների լուսավորվածությունը էլ ավելի է ընդգծում Մոնեի, Սիսլեյի, Սեզանի, Ռենուարի, վան Գոգի և այլոց գլուխգործոցների գունային գամման: Ընդհանրապես, լուսավորության համակարգը հանդիսանում է Օրսե թանգարանի գլխավոր ձեռքբերումներից և առավելություններից մեկը: Թանգարանում կան շուրջ 8000 բնական և արհեստական լուսատուներ, հալոգեն լապտերներ, լույսեր և լուսաֆորներ, որոնք մաիսին կազմում են մի ամբողջություն: Բոլոր սրահներում գործում է այնպիսի հարմարանք, որը մարքում է ինչպես բնական, այնպես էլ արհեստական լուսը կտավների համար վնասակար ճառագայթներից:
Օրսե թանգարանի առաջին հարկի օվալաձև սրահները հակտացված են ակադեմիական, նատուրալիստական և սիմվոլիստական ոճերով ստեղծագործող վարպետների աշխատանքներին: Սրանցից երեքը ներկայացնում են նոր արվեստը` դրանք Հարտի և Վան դեր Վելդեի գործերն են:
Թանգարանում մեծ հետաքրքրություն են առաջացնում
ճարտարապետական մակետները: Սրանք նախորդող դարերում կառուցված խոշոր շինությունների
մանրակերտերն են, որոնք այցելուն կարող է տեսնել մոտիկից:
Կայարանից թանգարան դարձած դ’Օրսեն մինչ
օրս համարվում է Փարիզի առաջնային մշակութային կենտորններից: Այն Լուվրի և Ժորժ Պոմպիդուի
անվան արվեստի և մշակույթի կենտրոնի հետ միասին շարունակում է ամեն օր բավարարել հարյուրավոր
արվեստասերների հետաքրքրությունը…
Դե եսիմ` Գ.Ն.
Комментариев нет:
Отправить комментарий