Օգյուստ Ռենուար` իմպրեսսիոնիզմի ամենավառ ներկայացուցիչերից մեկը, ում
թողած ժառանգությունը կազմում է գրեթե 6000 նկար:
Նրա կենսուրախ և լուսավոր արվեստում գերակշռում են դիմանկարները և թեմատիկ կոմպոզիցիաները:
Օկտավ Միրբոն նկարչի մասին գրել է` “Ռենուարը նկարում է և շնչում, նկարչությունը դարձել
է նրա տեսողությունը:
Ռենուարի ձեռքը նրա համար
է, որ
նկարի այն երջանկությունը,
որը զգում է հայացքը”:
Օգյուստ Ռենուար. Ծովի ափին |
Օգյուստ Ռենուար. Ընթերցող աղջիկը |
13
տարեկանից, նա
սկսում է աշխատել որպես նկարչի օգնական: “Իմ
աշխատանքը կայանում էր ծաղկեփնջերի ետևի ֆոնը ներկելու մեջ, այդ
բոլոր ծաղկեփնջերը նախատեսված էին արևելք
ուղարկվելու համար: Երբ
ես մի քիչ
ինքնավստահություն ձեռք բերեցի, սկսեցի
ֆիգուրներ նկարել”- հետագայում նշում է նկարիչը: Զարմանալի չէ, որ այդ
տարիներին պատանին իր ուսուցչի արվեստանոցում ուներ “Ռուբենս” մականունը: Որպես
նկարչի օգնական նա աշխատել է 4 տարի, բայց
դա էլ չէր
բավարարում նրա հետաքրքրությունները: Ռենուարը ասում է, որ
ընդմիջման ժամանակ նա միշտ
վազում էր Լուվր
և այնքան էր տարվում ցուցադրությամբ, որ մոռանում էր ետ
վերադառնալու մասին: 1857 թվականին,
առանց դիմանկարի գիտելիքներ ունենալու, Ռենուարը ստեղծում է իր առաջին
դիմանկարը` “ Տատիկի դիմանկարը”:
Օգյուստ Ռենուար. Սրճարան Մուլեն դե լա Գալետում |
1862
թվականին նա սկսում
է հաճախել Գլեյրի արվեստանոց, որտեղ
ծանոթանում է Մոնեի, Սիսլեյի, Պիսսարոյի, Սեզանի և այլ
հայտնի նկարիչների հետ: Ֆոնտանեբլո անտառում Ռենուարը նկարում է շատ
բնանկարներ` Կուռբեի տեխնիկայով: Կուռբեի ազդեցությունը զգացվում է նաև “Դիանա” նկարում (1863թ): Ճամփորդության ընթացքում Ռենուարը հանդիպում է Լիզ
Տրեոին, ով
դառնում է նրա
սիրելի բնորդուհին: “Լիզը
անձրևանոցով” (1868թ.) նկարը, մեծ
աղմուկ է բարձրացնում սալոնում: Ըստ Սալոնի` մի
թերություն կար նկարում` Լիզի ֆիգուրը սխալ էր տեղադրված: Դյուրանտին այս առիթով
շատ բարկացած ասել է` “Մի՞թե դուք կարծում եք, որ
Ռենուարը կմոռանա իրեն հասվցած վիրավորանքը: Նա
նկարել է մի
նկար, որը
եթե չկոչեմ կատարյալ, ապա
լավագույդ դեպքում արտակարգ է: Կինը
երևում է ողջ
հասակով, անձրևանոցով պաշտպանվելով արևի ճառահայթներից: Հողը
երևում է փափուկ, ծառը` թավշե, որի ստվերում էլ կանգնած է կինը: Իրապես, Ռենուարը շատ համարձակ քայլ է արել”:
Օգյուստ Ռենուար. Հովարով աղջիկը |
1960-ականների վերջին Ռենուարը սկսում է համատեղ աշխատել Էդուարդ Մանեի հետ, նրանք
երկուսն էլ մեծ
ցանկություն ունեին բնորդներին նկարել բացօթյա միջավայրում`պլեներային եղանակով: Այդ միտքը բերում է նրանց
դեպի ծովափ, որտեղ
ընթացքող աշխույժ ու գունավոր կյանքը այն էր, ինչ
հարկավոր էր նկարիչներին: Ի տարբերություն Մանեի` Ռենուարի նկարներում երբեք չի բացակայում մարդկային կերպարը: Շնորհիվ Դյուրան-Րյուելի հետ ընկերության, ում ածխատանքը նպաստեց Ռենուարի նկարների վաճառքին, նկարիչը կարողացավ գնել մեծ արվեստանոց և Փարիզում հաջողությամբ ներկայանալ Մերժված նկարիչների Սալոնում /1873թ./:
Աստիճանաբար փոփոխություններ են կատարվում հեղինակի նկարելաոճում: Ռենուարը սկսում է նկարել փոքրիկ վրձնահարվածներով, կողք
կողքի դրանք դասավորելով: Այս
փոփոխությանը զուգընթաց` նկարչի
ստեղծագործություններում սկսում են շատանալ մերկ բնորդների պատկերները: Նկարիչը երբեք չէր հերքում իր սերը
դեպի մերկ բնորդները:
Փարիզում նկարչի
ամենամտերիմ անձիք էին Սիսլեյը, իմպրեսսիոնիստ նկարչուհի Բերտա Մորիզոն, որոնց
հետ միասին Ռենուարը 1875 թվականին որոշում է Դրուո հյուրանոցում ցուցահանդես –վաճառք
կազմակերպել, որի
ժամանակ մեծ հաջողություններ է ունենում: Ամենաբարձր գնով վաճառված աշխատանքը “Պոն
Նեֆ” նկարն
էր: Այս թվականներին նկարիչը ստեղծում է իր
ամենահայտնի աշխատանքները «Մերկ կինը» (1876), «Մուլեն դե լա
Գալլետ» (1876), «Նավաստիների նախաճաշը» (1881), և իհարկե դերասանուհի Ժաննա Սամարիի երկու դիմանկարները:
Անձրևանոց |
Ժաննա Սամարիի դիմանկարը |
“Նավաստիների նախաճաշը” նկարում առաջին անգամ հայտվեց երիտասարդ Ալիսա Շարիգան` նկարչի
ապագա կինը: Այս աշխատանքը արևով ողողված, կեսուրախ մարդկային խմբի պատկերման հերթական փորձն է, որի
համար Ռենուարին բնորդել էին իր
իսկ ընկերները:
1879
թվականին ստեղծվեց նկարչի ամենաինքնատիպ նկարներից մեկը` “Մադամ
Շարպատիեն երեխաների հետ”: Կաստանիարին այս նկարի մասին գրել` “Սա
Ռենուարի ամենահետաքրքիր աշխատանքներց մեկն է, երանգավորումը խիստ բազմազան է: Նկարչի
վրձինը կյանքով է լցրել
անգամ նկարում պատկերված ամենասովորական առարկաները: Նկարը
ազատ է և ապրում է, այն
խոսուն է”: Այս
աշխատանքը վաճառվեց 90.000 ֆրանկով:
Օգյուստ Ռենուար. Նավաստիների նախաճաշը |
Ռենուարի արվեստում յուրահատուկ տեղ են զբաղեցնում մերկ կանանց պատկերները, որոնցից ամեն մեկը հմայիչ է յուրովի: Դրանցից մեկն է “Մերկ
կինը, թախտի
վրա” կտավը: Մետաքսե նուրբ սիպտակ կտորների մեջ նստած
է կինը: Նրա
մարմինը շատ հեռու
է ակադեմիական գեղեցիկի մասին պատկերացումներից, քանի
որ նկարում, կարելի
է ասել, պատկերված է գեր կին, ով
պարուրված է երիտասարդությամբ,
կյանքով: Այս
կինը կարծես նկարչի գեղեցիկի մասին պատկերացումների մարմնավորումը լինի: Նկարիչը չի ձգտել արտահայտել իր բնորդուհու ներաշխարհը, կինը մեզ է ներկայանում իր բնական, պարզ գեղեցկությամբ: Նրա
հայացքում միայն ներդաշնակություն է տիրում, շրթունքները վառ կարմիր են, վարդագույն այտերը բուրում են թարմությամբ:
Օգյուստ Ռենուար. Իռեն Կոեն դ'Անվերի դիմանկարը |
Այլ հոգեբանական տրամադրություն է “Տղան
և կատուն” նկարում: Մթության մեջ թիունքի ռակուրսից պատկերված է մի
մերկ տղա, որի
միայն գլուխն է դեպի
դիտորդը թեքված, տղայի
ձեռքերի մեջ մի
կատու է պատկերված: Ազդեցիկ է մերկ
տղայի կերպարը, ով
անորոշ հայացքը ուղղել է դեպի
սենյակի մի անկյունը:
1898
թվականին Ռենուարը առանձնատուն է գնում
Էսսուայում` կնոջ
հայրենիքում: Մի
տարի հետո սկսվում են ռեվմատիզմի ծանր ցնցումները, որոնց
պատճառով նա տեղափոխվում է հարավ: Չնայած
ծանր հիվանդությանը` Ռենուարը շարունակում էր նկարել, անգամ
սկսում է զբաղվել քանդակագործությամբ: 1910 թվականից սկսած` նկարիչը կարողանում էր տեղաշարժվել միայն ձեռնափայտերի օգնությամբ, երկու
տարի հետո նրա ձեռքերն ու ոտքերը դադարում են աշխատել: Բայց նա շարունակում է նկարել` վրձինը
բռնելով երկու առողջ մատներով: Ամեն
օր, գրեթե
շարժվել չկարողացող նկարիչը նստում էր մոլբերտի առջև` հարմարվելով այնպես, որ
ձախ ձեռքով կարողանա փոքր-ինչ
օգնել աջին, և ասում էր.
Օգյուստ Ռենուար. Կնոջ դիմանկար |
-
Ոչ, չկա ոչ մի
օր առանց աշխատանքի:
-
Ինչու
եք դուք այդքան համառ:
Ամբողջությամբ իր կտավով տարված լինելով` Ռենուարը պատասխանում է.
-
Չկա
ավելի մեծ հաճույք… բացի այդ նկարելը կարծես իմ պարտքը լինի:
Նյութը պատրաստեց Անետ Ռիդլը
Комментариев нет:
Отправить комментарий