Հին գրողները հաճախ
են հիշատակում «Դիսկոբոլի» հեղինակի` Միրոնի անունը` թվարկելով նրա
քանդակները և համարելով վերջիններս V դարի ստեղծագործական ժառանգության
կարևոր հուշակոթող:
Միրոնը ապրել և ստեղծագործել է Աթենքում, եղել է Ագելադի աշակերտը, ում մոտ են սովորել նաև Պոլիկլետը և Ֆիդիասը: Իր մի շարք քանդակներից առավել հայտնի է մերկ պատանու` «Դիսկոբոլի» քանդակը, որը ժամանակակիցներին ապշեցնում էր իր կենսունակությամբ:
Դիսկոբոլը առանց հագուստի է, քանի որ պատկերված է օլիմպիական խաղերին մասնակցող մարզիկ, իսկ մրցությունների ժամանակ երիտասարդները մերկ էին հանդես գալիս: Ըստ հին հունական ավանդության` մի վազորդ վազելու ընթացքում հանել է հանդերձը և հաղթել` այդպիսով սկիզբ գնելով օլիմպիական խաղերի առանց հագուստի ներկայանալուն:
«Դիսկոբոլը» բրոնզից է, սակայն մեզ հասած հռոմեական կրկնօրինակները մարմարից են: Սկավառակի նետումը Հին Հունաստանում բավականին տարածված մրցության տեսակ էր: Դեռևս արխաիկ ժամանակաշրջանում քանդակագործները ստեղծում էին դիսկոբոլների քանդակներ, սակայն այս արձանները կամ ռելիեֆների կերպարները մեզ չեն հասել: Երիտասարդները հանգիստ կանգնում էին` փոքր-ինչ առաջ դրված աջ ոտքով` հերոս-մարտիկի ավանդական դիրքով: Մարզիկները սակայն այսպիսի կեցվածք էին ընդունում ցանկացած մրցությունից առաջ: Քանդակում միայն սկավառակն է, որ հստակ պատկերացում է տալիս, թե ինչ «մարտի» է պատրաստվում պատանին:
Քանդակի հռոմեական կրկնօրինակը
Միրոնին
լիարժեք հաջողվել է ցույց տալ պատանու շարժումը, ուժերի լարումը: Մարզիկը
քանդակված է հենց սկավառակը նետելու պահին: Քանդակն այնքան արտիստիկ է,
թեթև, որ գերազանցում է մինչև «Դիսկոբոլը» ստեղծված բոլոր քանդակներին,
որոնք նկարագրում էին օլիմպիական խաղերը: Ատլետ հանգիստ է, բայց միևնույն
ժամանակ լարված, ինչպես լարվում են ցանկացած մրցությունից, պայքարից առաջ:
Նետ ու աղեղ հիշեցնող կեցվածքը արդեն իսկ խոսում է լարման մասին: Ձեռքերի
դիրքը, որն էլ ավելի ընդգծված է քանդակի ռակուրսի շնորհիվ, ցույց է տալիս
նետման թափը: Մեծ ֆիզիկական լարումը հավասարակշռվում է ներդաշնակ
կոմպոզիցիայով:
Հատված մարմարե կրնօրինակից
Դիսկոբոլը
քաջության, հոգևոր և ֆիզիկական ուժի մարմնացում է, դինամիկ մի
ամբողջություն` կերտված անատոմիական ճշգրտությամբ: Միրոնի քանդակը ոչ միայն
պատմում է մի սկավառակ նետողի և մի մրցության մասին, այլև ամբողջացնում է
օլիմպիական խաղերը` V դարի արվեստի մեջ տեղափոխելով: Միրոնի ողջ
ստեղծագործությունը կապված է իր ժամանակի հետ, իսկ «Դիսկոբոլն» իր արվեստի և
արվեստով լեցուն ժամանակաշրջանի համագումարն է, որը ավանդվել է
սերունդներին և ներկայացվել որպես դասական քանդակի օրինակ:
Դե եսիմ` Գ. Ն.
Միրոնը ապրել և ստեղծագործել է Աթենքում, եղել է Ագելադի աշակերտը, ում մոտ են սովորել նաև Պոլիկլետը և Ֆիդիասը: Իր մի շարք քանդակներից առավել հայտնի է մերկ պատանու` «Դիսկոբոլի» քանդակը, որը ժամանակակիցներին ապշեցնում էր իր կենսունակությամբ:
Դիսկոբոլը առանց հագուստի է, քանի որ պատկերված է օլիմպիական խաղերին մասնակցող մարզիկ, իսկ մրցությունների ժամանակ երիտասարդները մերկ էին հանդես գալիս: Ըստ հին հունական ավանդության` մի վազորդ վազելու ընթացքում հանել է հանդերձը և հաղթել` այդպիսով սկիզբ գնելով օլիմպիական խաղերի առանց հագուստի ներկայանալուն:
«Դիսկոբոլը» բրոնզից է, սակայն մեզ հասած հռոմեական կրկնօրինակները մարմարից են: Սկավառակի նետումը Հին Հունաստանում բավականին տարածված մրցության տեսակ էր: Դեռևս արխաիկ ժամանակաշրջանում քանդակագործները ստեղծում էին դիսկոբոլների քանդակներ, սակայն այս արձանները կամ ռելիեֆների կերպարները մեզ չեն հասել: Երիտասարդները հանգիստ կանգնում էին` փոքր-ինչ առաջ դրված աջ ոտքով` հերոս-մարտիկի ավանդական դիրքով: Մարզիկները սակայն այսպիսի կեցվածք էին ընդունում ցանկացած մրցությունից առաջ: Քանդակում միայն սկավառակն է, որ հստակ պատկերացում է տալիս, թե ինչ «մարտի» է պատրաստվում պատանին:
Քանդակի հռոմեական կրկնօրինակը
Քանդակի հռոմեական կրկնօրինակը |
Հատված մարմարե կրնօրինակից
Հատված մարմարե կրնօրինակից |
Դե եսիմ` Գ. Ն.