1956թ. սկսվում
է Բրազիլիայի նոր մայրաքաղաքի, ինչպես աշխարհում էր տարածվել, “ապագայի քաղաքի” շինարարությունը: Քաղաքի նախագծումն ու կառուցապատումը հանձնարարվում է բրազիլացի ճարտարապետների մի խմբի` Օսկար
Նիմեյերի գլխավորությամբ, ոստ որի “ապագայի
քաղաքը” պետք է լիներ ազատ քաղաքացու բնակավայր, թույլ տար բնակիչներին ազատ շնչել, տեղաշարժվել, աշխատել և մտածել: Նիմեյերի
համախոհներն ասում էին, որ
ճարտարապետը և իր խումբը առաջ են անցնում իրենց դարաշրջանից, հայացք գցում դեպի ապագան: Հակառակորդներ
Նիմեյերը ևս ուներ: Նրա
կատարած աշխատանքը պարզապես անվանում էին ֆորմալիզմ, մերկ ֆունկցիոնալություն, ստեղծագործական անհաջողություն: Սակայն, ուշադրություն
չդարձնելով այս կարծիքներին, Նիմեյերի խումբը շարժվում էր առաջ, Բրազիլիայի
համանուն մայրաքաղաքը օրեցօր կառուցվում էր…
Երկաթբետոն, ապակի և մետաղ. ահա
այն երեք նյութերը, որոնցով կառուցվում էր քաղաքը: Այս
քաղաքի կառուցումից հետո նշված երեք նյութերը դառնում են ժամանակակից քաղաքաշինության հիմնական տարրերը, սակայն 1950-ականներին միայն մետաղից, երկաթբետոնից և ապակուց քաղաք կառուցելը ընդունվում էր որպես պարզապես էքսպերիմենտ կամ ստեղծագործական ոչ լիարժեք ընդունակության արտահայտում:
Սուրբ Կույս Մարիամի տաճարը Բրազիլիայում` Փշե պսակի տաճարը |
Հենց այս երեք նյութերից է 1959-1960թթ. կառուցվում
նաև մայրաքաղաքի Մայր տաճարը` սուրբ Կույս Մարիամին նվիրված եկեղեցին, որն առավելապես հայտնի է Փշե
պսակի տաճար /храм Тернового Венца/ անվամբ: Տաճարը տեղավորում է շուրջ 4000 հավատացյալի: Մինչ այս կառուցված բոլոր եկեղեցի-սրբավայրերից այս տաճարն առանձնանում է իր էքստերիերով: Նրա ձևը բավականին
տարօրինակ է. Տաճարն
ունի Տիրոջ գլխին դրված փշե պսակի տեսքը: Փշերից
յուրաքանչյուրն
իրենից ներկայացնում երկաթբետոնե երկար ձողեր: Սրանք
թվով տասնվեցն են և նմանվում են կրակի լեզուների` խորհրդանշելով փշե պսակն ու մարդկության հավատը: Երկաթբետոնե
նեղ ու երկար կողերի արանքում հատուկ դիմացկունության ապակիներ են, որոնք
պաշտպանում են շինությունը այրող աևրի ճառագայթներից: Ապակին ներկված է վառ կապույտ գույնով, և ընդհանրապես, տաճարի ողջ տարածությունը ողողված է կապույտով:
Տաճարի ինտերիերը. խորանին "Խաչելություն" քանդակը |
Հատակագծում տաճարը շրջանաձև է: Շինությունը
պսակված է բարակ, փոքր
խաչով: Տաճարի հատակը գտնվում է երկրի մակերևույթից 3մ ներքև: Մուտքից
բացվում է նեղ ու մութ շքամուտք, որը տանում է դեպի աղոթասրահի լուսավոր ու ընդարձակ տարածությունը: Տաճարը զարմանալիորեն սիմետրիկ է: Հիմքի
տրամագիծը 70մ է, շինության
բարձրությունը` 40մ: Տաճարի
գմբեթը դարձյալ ապակուց է: Շինության
ներսից տեսանելի է երկինքը, որի ֆոնին երևում են նաև 31մ բարձրությամբ հրեշտակների քանդակները, որոնք կախված են այնպես, ասես
ճախրելիս լինեն:
Շինության ինտերիերը. գմբեթից կախված հրեշտակների ֆիգուրները |
Շրջանաձև աղոթասրահի կենտրոնում նստարանների շարքեր են: Խորանին
“Խաչելություն” քանդակն է: Կնետրոնական գլխավոր նավը շրջապատված է կաթոլիկ տաճարներին
բնորոշ մատուռներով: Տաճարի շուրջը դրված են 12 առաքյալների քանդակները: Սրանցից յուրաքանչյուրը
կանգնեցված է պատվանդանի վրա: Առաքյալներից առանձնանում է Մատթևոսի ֆիգուրը` ավետարանը
ձեռքին: Տաճարի կողքին գտնվում է մկրտարանը` բաբտիստերիան` ձվաձև գմբեթով և մեկ ու
երկհարկանի տարբեր կառույցներով: Սրանք նախատեսված են քահանաների բնակության համար,
մի մասը տնտեսական կառույցներ են, մեկը թանգարան է: Մկրտարանն ու այս բոլոր շինությունները
տաճարի հետ կապված են գետնուղով: Տաճարի ողջ տարածությունը շրջապատված է պարիսպներով:
Չնայած այն բանին, որ տաճարի շինարարությունն ավարտվել է 1960թ., դեռ 20 տարի տարբեր
բնույթի կառուցողական աշխատանքները շարունակվել են:
Միքելանջելոյի "Պիետա" քանդակի կրկնօրինակը Փշե պսակի տաճարում |
Իր “ապագայի քաղաքը” կառուցելիս Նիմեյերը, դնելով Փշե պսակի
տաճարի հիմքրը, ապացուցեց, որ ապագան առանց Տիրոջ գոյություն ունենալ չի կարող: Եվ
նույնիսկ բետոնից, մետաղից և ապակուց կառուցված քաղաքում Տիրոջ համար տեղ կգտնվի:
Նյութը պատրաստեց Զառա Սիմոնյանը
Комментариев нет:
Отправить комментарий