1945թ. փետրվարի
13-ին ամերիկական և անգլիական ինքնաթիռները ռմբակոծում են Դրեզդենը և միայն սովետական
բանակն է կարողանում փրկել Դրեզդենը Հիրոսիմայի և Նագասակիի ճակատագրին արժանանալուց:
Սակայն քաղաքը տալիս է 35 հազ. զոհ, քաղաքի շինությունների 85 տոկոսը ավերվում է, այդ
թվում Ֆրաուենկիրխենը, Օպերան, Գոֆկիրխենը և Ցվինգերը, որի մի մասն էր Դրեզդենյան պատկերասրահը…Ցվինգերից
մնում են միայն ավերկաները, շքեղ թանգարանից` մի քանի պատ:
Ցվինգեր |
Պատկերասրահի շենքը կառուցվել է XVI դարի
սկզբին` Ֆրիդրիխ Իմաստունի կողմից, ով հովանավորում և երկրպագում էր ժամանակի նկարիչներին:
Նա պատվերներ էր տալիս Լուկաս Կրանախին, Ալբրեխտ Դյուրերին, որոնց կտավները մինչ օրս
զարդարում են պատկերասրահի պատերը: Սակայն թանգարանի հավաքածուն հավաքել է դեռևս Ավգուստ
I-ը, ով 1560թ. իր Դրեզդենյան դղյակում ստեղծում է կունստկամերա, այսինքն ամեն տեսակ
տարօրինակ ու ոչ բնական իրերի հավաքածու: Կունստկամերայում կային մանրադրամներ, փորագրություններ
և մի քանի նկարներ, սակայն դրանք ոչ թե ցուցադրվում էին, այլ պարզապես ծածկում էին պատերի դատարկությունը: Սաքսոնական թագավորները նկարներ գնում էին XVII դարում ևս, սակայն սրանք
պարզապես սենյակները զարդարելու միջոց էին: Նկարների հավաքածուն սկսում է համալրվել
մեծ թվով արվեստի գործերով Ավգուստ II-ի օրոք: Մի քանի տասնամյակների ընթացքում նա
հավաքում է ապագա թանգարանի հիմնական հավաքածուն: Շուտով Դրեզդենյան դղյակը սկսում
է իր մեջ չտեղավորել նկարների հսկայական քանակությունը: Նկարները տեղափոխվում են հատուկ
իրենց համար կառուցած շինություն: Թագավորի որդու և Ավգուստ III-ի ջանքերով արվեստի
գործերի այս հավաքածուն դառնում է XVIII դարի կեսի եվրոպական գեղանկարչության հավաքածուներից
ամենամեծն ու ամենաարժեքավորը:
Դրեզդենյան պատկերասրահ |
1741թ. Դրեզդեն են բերում սնանկացած հերցոգ
Վալլենշտայնի հավաքածուն, իսկ 1745-ին գնում են մոդենյան հերցոգ Ֆրանչեսկո III Դ’Էստեի
հավաքածուն, որի մեջ մտնում էր նաև Տիցիանի գլուխգործոցներից մեկը` “Կեսարի դինարը”:
Հիտլերի համախոհները սկսում են թաքցնել իրենց երկրի գլուխգործոցները, որպեսզի դրանցից
և ոչ մեկը չդառնա ռուսների սեփականությունը կամ չվնասվի: Սակայն առաջին ուկրաինական
ֆրոնտի զինվորները ավելի քան երկու ամիս ամենուրեք փնտրում են թանգարանի գլուխգործոցները:
Դրանց մի մասը բավականին վնասված գտնում են
Չեխոսլովակիայի սահմանին, մի մասը Վեզենշտեյն ամրոցում: Սրանց մեջ էին Ռուբենսի, Կորեջոյի,
Գրյոզի, պուսսենի, մանեի, Մոնեի, Դեգայի կտավները, Վելասկեսի 3 դիմանկարները, Ռեմբրանդտի
“Ծաղիկով դիմանկարը”, “Ինքնադիմանկար Սասկիայի
հետ” ստեղծագործությունները, Ջորջոնեի “Քնած Վեներան”, Վատտոյի “Տոնը”, Տիցիանի “Սպիտակ
զգեստով կնոջ դիմանկարը”, Ռաֆայելի “Սիքստինյան տիրամայրը” և այլ գործեր: Վերջինս պահել
էին մի արկղում, որը պատերազմի ժամանակ ցանկացած պահի կարող էր վնասվել և մարդկությունն
ընդմիշտ կկորցներ Ռաֆայելի գլուխգործոցի բնօրինակը:
Պատկերասրահի սրահներից |
Դրեզդենյան պատկերասրահում է գտնվում նաև
Տիցիանի վրձնած “Տիրամայրը մանկան և 4 հրեշտակների հետ” նկարը, որը ստեղծելիս նկարիչն
ընդամենը 20 տարեկան էր:
Դրեզդենյան պատկերասրահի հիմնադրման թիվն
ընդունված է համարել 1772 թվականը: Մինչև 1730-ական թվականները թանգարանի շինության
մեջ, որը կոչվում էր “Կանաչ պահոց”, պահում են թագավորների թանկարժեք իրերը: Այստեղ
հասարակ քաղաքացիների մուտքը արգելված էր, մինչդեռ այժմ հենց այս տարածքն է, որ օրական
ընդունում է հարյուրավոր այցելուների: Նախկինում այստեղի նմուշները կարող էին տեսնել
միայն “կրթված” մարդիկ` այն էլ ուղեկցող գիտին
մեծ գումար վճարելու նախապայմանով:
Դե եսիմ` Գ. Ն.
Комментариев нет:
Отправить комментарий