Երևանի կենտրոնում է գտնվում երկհարկանի առանձնատունը, որտեղ տասնյակ տարիներ իրենց ընտանիքներով ապրել և ստեղծագործել են հայկական կերպարվեստի երկու խոշոր վարպետներ` քանդակագործ Արա Սարգսյանը (1902-1969) և նկարիչ Հակոբ Կոջոյանը (1883-1959): 1973 թվականին ժառանգների ցանկությամբ տրամադրվել է պետությանը, ստեղծվել է տուն-թանգարան՝ ՀԱՊ-ի մասնաճյուղի կարգավիճակով:
Մասնաճյուղի՝ Արա Սարգսյանի արվեստի բաժնում ներկայացված են
ստեղծագործություններ ՀԱՊ-ի և քանդակագործի ընտանիքի հավաքածուներից,
ուսանողական շրջանի աշխատանքների լուսանկարներ, հուշաձեռագրային նյութեր:
Այստեղ կարելի է ծանոթանալ նաև արվեստագետի թատերական ձևավորումներին ու
գրաֆիկական գործերին:
Արա Սարգսյանի ստեղծագործությունը սինթեզում է ազգային և եվրոպական
արվեստների ձեռքբերումները, յուրահատուկ հմտությամբ համադրում ավանդականն
ու նորարարականը, մոնումենտալ վեհությունն ու կամերային քնարականությունը,
ձևերի ու կերպարային ընդհանրացումն ու հոգեբանական հուզականությունը:
Արվեստագետի բազմաժանր, հորինվածքային տարբեր լուծումներով ստեղծված
զանգվածեղ գործերի, թեմատիկ բազմաֆիգուր կոմպոզիցիաների, բարձրաքանդակների և
մոնումենտալ գործերի կողքին առանձին տեղ են զբաղեցնում փոքրածավալ
աշխատանքները, հատկապես քնքշության և ջերմության զգացումով կերտված կանացի
նրբագեղ իրանները:
Նրա
արվեստում գերիշխող է եղել դիմաքանդակի ժանրը: Փայլուն տիրապետելով
արձանագործական արվեստում կիրառվող նյութերին, մարմարի, գրանիտի, բրոնզի,
փայտի մեջ նա մարմնավորել է հայ ականավոր գործիչներ Մանուկ Աբեղյանի,
Հրաչյա Աճառյանի, Թորոս Թորամանյանի, Սուրեն Սպանդարյանի, Վարդան Աճեմյանի և
այլոց կերպարները:
Մեծ է Արա Սարգսյանի ներդրումը նոր շրջանի հայ քանդակագործական դպրոցի
սկզբնավորման գործում: Նա եղել է Երևանի գեղարվեստաթատերական ինստիտուտի
հիմնադիրներից մեկը, առաջին ռեկտորը, քանդակագործության ամբիոնի վարիչը:
Նրան աշակերտել են վաստակաշատ քանդակագործներ Ղուկաս Չուբարյանը, Արա
Հարությունյանը, Սարգիս Բաղդասարյանը, Լևոն Թոքմաջյանը և ուրիշներ, որոնք
շարունակել և զարգացրել են հայ քանդակագործության մեջ մեծ վարպետի
ուրվագծած ուղին:
Շենքի երկրորդ հարկում տեղադրված են Հակոբ Կոջոյանի
ստեղծագործությունները, հուշաձեռագրային փաստաթղթերն ու անձնական իրերը:
Ներկայացված աշխատանքների մի մասը ՀԱՊ-ի ֆոնդերից է, մյուսը` նկարչի
ժառանգների նվիրատվությունն է:
Մեծ է վարպետի դերը հայկական կերպարվեստում: Հ. Կոջոյանի գեղանկարներին հատուկ է լեզվի սրությունը, լակոնիկ և արտահայտիչ ձևերը, գունային լուծումների նրբությունն ու կոմպոզիցիոն կառուցվածքի վարպետությունը: Իր կատվներում նկարիչը արտացոլում է հայրենի երկրի կենցաղը, գովերգում է բնությունը, անդրադառնում պատմական իրադարձություններին: Առավել նշանակալից է Հակոբ Կոջոյանի ներդրումը գրաֆիկայի ասպարեզում: Հիանալի ճանաչելով հայկական միջնադարյան մանրանկարչությունը, նա ստեղծագործաբար կիրառում էր օրնամենտալ մոտիվները գրքային նկարազարդումներում, հատկապես հեքիաթներում: Կոջոյանը նոր շրջանի գրքարվեստի խոշորագույն դեմքերից է: Նրա լավագույն ձևավորումների թվին են պատկանում «Սայաթ-Նովայի» բանաստեղծություների ժողովածուն, Հ. Թումանյանի «Սասունցի Դավիթը», Ե. Չարենցի «Գիրք ճանապարհի»-ն և այլն:
Մեծ է վարպետի դերը հայկական կերպարվեստում: Հ. Կոջոյանի գեղանկարներին հատուկ է լեզվի սրությունը, լակոնիկ և արտահայտիչ ձևերը, գունային լուծումների նրբությունն ու կոմպոզիցիոն կառուցվածքի վարպետությունը: Իր կատվներում նկարիչը արտացոլում է հայրենի երկրի կենցաղը, գովերգում է բնությունը, անդրադառնում պատմական իրադարձություններին: Առավել նշանակալից է Հակոբ Կոջոյանի ներդրումը գրաֆիկայի ասպարեզում: Հիանալի ճանաչելով հայկական միջնադարյան մանրանկարչությունը, նա ստեղծագործաբար կիրառում էր օրնամենտալ մոտիվները գրքային նկարազարդումներում, հատկապես հեքիաթներում: Կոջոյանը նոր շրջանի գրքարվեստի խոշորագույն դեմքերից է: Նրա լավագույն ձևավորումների թվին են պատկանում «Սայաթ-Նովայի» բանաստեղծություների ժողովածուն, Հ. Թումանյանի «Սասունցի Դավիթը», Ե. Չարենցի «Գիրք ճանապարհի»-ն և այլն:
աղբյուրը՝ http://www.gallery.am/hy/
Комментариев нет:
Отправить комментарий